2014. nov 11.

Kell-e nekünk a nap vitaminja, a D-vitamin?

írta: Zsuzsa bach virágterapeuta
Kell-e nekünk a nap vitaminja, a D-vitamin?

all-about-vitamin-d_1415692375.jpg_585x432

D-vitamin  kell-e nekünk felnőtteknek?

Szerintem mindenképp, és el is mesélem miért.

Több fórumon is megy a vita, hogy kell-e ez nekünk, több orvos és gyógyszerész nem ajánlja, de szerintem csak tájékozatlanságból.
Gyerekeknek kötelező adni a csontok egészséges fejlődése végett 1 éves korig, más orvosok 5 éves korig ajánlják.


Tavaly volt egy érdekes storym az egyik ismerősömmel, mesélte hogy az anyukája rákos, beszélgettünk, hogy abban az országban, hogy kezelik, mi a metódus, beszélgettünk speciális alternatív módszerekről is.
Feljött a vitamin fogyasztás is, hogy ott mi a szokás, mit szednek stb. 

Meglepődtem, hogy ők szedik a D-vitamint, pedig szinte egész évben süt a nap, a telet a hideget csak hírből ismerik. Nem értem, miért szedik ha süt nap?? Kutattam emlékeimben mit is tanultunk...

Ismerősöm is megdöbbent, hogy mi nem szedünk Magyarországon  D-vitamint, hogy nem köztudott. Totál hülyének nézett, hogy mi nem szedünk D-vitamint? Mondom nálunk ez nincs ennyire benne a köztudatban. Elmagyarázta, hogy ez mennyire fontos, milyen kutatások vannak már a témában.  Akkor utánanéztem sok mindennek, és az akkor kapható gyerekeknek szánt Vigantolt kezdtem el én is szedni. :)
Még az orvos se tudta megmondani, hogy mennyit is kéne szednem... (no comment)


Most az utóbbi fél évben minden erről szól Magyarországon is. Mennek a viták, kell-e nem... túl lehet-e adagolni. Mivel zsírban oldódó vitamin és lassabb a kiürülése a szervezetből így igen, túl lehet adagolni. Felnőtteknek tudomásom szerint 4000 egység ajánlott!

Más országokban a rákos betegeknek nagy dózisban adják, de jó a d-vitamin a csontoknak, ezért időseknek csontritkulás ellen  kiváló,  a cukorbetegség megelőzésére is, és nem utolsó sorban csökkenti a vérnyomást.


Amit még ez a kép se tartalmaz, az az, hogy megelőzi a búskomorságot, a rosszkedvet, kezeli az enyhe depressziót, mert egyszerűen feltölt pozitív nap energiával, fénnyel.  Ez számomra is bizonyított!
Ha rossz kedved van, hangulat ingadozásod van kezd el szedni a D-vitamint!
Hogy hasznosuljon, magnéziumot szedjél hozzá, illetve hogy a csontokba jól hasznosuljon a K2-vitamint.

Ha biztos akarsz lenni a dolgodba, úgy egy vitamin szint mérésre is elmehetsz!

Egy szó mint száz, szerintem D-vitaminra fel!

Szólj hozzá

D-vitamin